Στόχος της Ενότητας είναι η ανάπτυξη ενός συστήματος διαχείρισης διακινδύνευσης για την υποστήριξη της λειτουργίας της εγκατάστασης. Το σύστημα θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη κατάλληλης μεθοδολογίας, εργαλείων και τυποποιημένων διαδικασιών για τον (α) εντοπισμό, (β) ανάλυση, (γ) αντιμετώπιση και (δ) παρακολούθηση των απειλών και ευκαιριών που αφορούν κυρίως επιχειρησιακούς κινδύνους σχετιζόμενους με τις παρακάτω διεργασίες:
Αποθήκευση / Διατήρηση Καυσίμου
Το ΥΦΑ για να διανεμηθεί και να αποθηκευτεί θα πρέπει να διατηρείται συνεχώς στους -161 Co, συνθήκη που απαιτεί την κατανάλωση σημαντικών ποσών ενέργειας. Για τον λόγο αυτό, ο προγραμματισμός λειτουργίας της εγκατάστασης θα πρέπει να αποτρέπει την αποθήκευση του καυσίμου για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Παράλληλα θα πρέπει να διασφαλίζεται η ύπαρξη και τήρηση αυστηρών προδιαγραφών για την συντήρηση της εγκατάστασης, την εκπαίδευση του προσωπικού και την παρακολούθηση της κατάστασης του καυσίμου (πίεση, θερμοκρασία), ώστε να αποφεύγονται οι λειτουργικές απώλειες (απαέρια δεξαμενών).
Προμήθεια / Διαχείριση αποθεμάτων.
Ο προγραμματισμός των προμηθειών καυσίμου αποτελεί κρίσιμη επιχειρησιακή δραστηριότητα της εγκατάστασης που επηρεάζεται από σημαντικούς παράγοντες αβεβαιότητας σχετιζόμενους τόσο με τη ζήτηση όσο και με τη διαθεσιμότητα των προμηθειών, τη δυνατότητα μεταφοράς του στον λιμένα και την τιμή του καυσίμου. Η μοντελοποίηση της αβεβαιότητας και η εφαρμογή τεχνικών διαχείρισης διακινδύνευσης για τη διαχείριση αποθεμάτων κρίνεται ότι θα αποτελέσει μια σημαντική συνεισφορά για την μείωση του κόστους, την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών με παράλληλη μείωση της έκθεσης σε περιβαλλοντικούς κινδύνους και κινδύνους ασφάλειας.
Εφοδιασμός των δεξαμενών
Ο εφοδιασμός των δεξαμενών με ΥΦΑ μπορεί κατά περίπτωση να επιτευχθεί μέσω θαλάσσης (από Small Scale ΥΦΑ Carrier ή Bunkering Barges) ή μέσω ξηράς (με ειδικά βυτιοφόρα φορτηγά μεταφοράς ΥΦΑ ή με ειδικά ISO Containers μεταφοράς ΥΦΑ). Πέραν της ιδιαίτερης έμφασης που θα δοθεί στην μελέτη ασφαλείας για τις παραπάνω δραστηριότητες (βλ. Ενότητα Εργασίας 4) η παρούσα Ενότητα θα εστιάσει στις συνθήκες που μπορούν να επηρεάσουν την τήρηση του προγραμματισμού εφοδιασμών και κατά συνέπεια την επάρκεια των αποθεμάτων για την εξυπηρέτηση της ζήτησης.
Ανεφοδιασμός πλοίων (Βunkering)
Ο ανεφοδιασμός των πλοίων με ΥΦΑ μπορεί κατά περίπτωση να επιτευχθεί με τους ακόλουθους τρόπους: Ship-to-Ship (εφοδιασμός πλοίου από πλοίο), Truck-to-Ship (εφοδιασμός πλοίου από όχημα), Facility-to-Ship (εφοδιασμός πλοίου απευθείας από την δεξαμενή).
Πέραν της ιδιαίτερης έμφασης που θα δοθεί στην μελέτη ασφαλείας για τις παραπάνω δραστηριότητες (βλ. Ενότητα Εργασίας 4) η παρούσα Ενότητα θα εστιάσει και στην διασφάλιση των συνθηκών ομαλής λειτουργίας του λιμένα και την αποφυγή προβλημάτων εξυπηρέτησης (προγραμματισμός ανεφοδιασμών, ουρές αναμονής κλπ) μέσω της εφαρμογής τεχνικών μοντελοποίησης της αβεβαιότητας και διαχείρισης κινδύνων.
Ενσωμάτωση στην ευρύτερη λειτουργία του λιμένα
Δεδομένων των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών λειτουργίας των εγκαταστάσεων ΥΦΑ για τον ανεφοδιασμό πλοίων αλλά και την έλλειψη ειδικού κανονιστικού και νομοθετικού πλαισίου η Ενότητα Εργασίας θα προτείνει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο δράσεων για την αναθεώρηση του Master Plan και της οργάνωσης των λιμένων με τρόπο που θα λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες διαχείρισης της διακινδύνευσης.